onsdag 4 mars 2009

Nervös


Så idag var det dags, nerver på spänn, svettdroppar som blottas.

  • En vilja
  • En önskan
  • Två besiktningsmän













Jag drömde en otäck dröm inatt pga ovanstående inrättning.

Det var en solig vårdag, talgoxarna sjöng sina kärleksförklaringar
till varandra, jag gick och tänkte på att idag kommer det att gå bra,
samtidigt som jag närmar mig bilen så tänker jag för mig själv att
vad fruktansvärt fin bilen är. Hur noga jag har vårdat varenda pryl
på den. Jag sätter mig i bilen som fortfarande doftar nybil, jag vrider
på nyckeln och med ett kvarts varv så snor motorn igång. Jag backar
ut från parkeringen, slår på radion och hör en gammal dänga med
Ase/Dase.

När jag kommer ut på vägen ser jag hur molnen hopar sig, för att
till slut övergå till alldeles mörkgrå himmel när jag kommer fram till
bilprovningen. Jag har tur, de står och vinkar in mig i porten.
Bilen bara rullar in av sig själv.
På en gång jag stängt av bilen, kliver ur och säger hej.
Får jag körförbud på den jag blir
alldeles kall å utbrister ; -Men vad gör ni, jag har ju vårdat bilen
och haft underhåll å allting, ni kan ju inte sätta körförbud utan att
gå igenom den!?. -Jo det kan vi, sa besiktningsmannen.
Tumult utbryter och jag är alldeles förtvivlad. Under detta skådespel
så är det någon som stjäl bilen av mig, kör igenom porten och ut på
vägen, där han kör över några ungar som är på väg till skolan.
Det blir ett jävla liv, och alla inne på besiktningen anklagar mig för
att jag har en bil med körförbud på, hade bilen varit godkänd hade
aldrig detta hänt.... Drömmar kan vara förjävliga

Men nu gick ju bilen igenom som tur var :)

Nej godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar